Sivut

Instagram > adriannetome
Sähköposti > adriannnne@gmail.com

perjantai 24. tammikuuta 2020

2019 VS 2020 - MIKÄ MUUTTUI JA MIKÄ EI?

Vuotta 2020 ollaan eletty jo pieni tovi.
Vuosi 2019 toi paljon isoja muutoksia eteeni, joten nyt olisi hyvä katsoa, mikä kaikki oikeasti muuttui vuodessa. Vuosi sitten olin nimittäin aika sekavissa tunnelmissa koko elämästä enkä oikeastaan edes tiennyt, että mikä olisi se suunta mihin haluaisin lähteä.



Mikä kaikki muuttui vuoden aikana?

Olen onnellisempi. Mun 2018 vuosi oli ollut aikamoista pyörremyrskyä ja se jatkui hieman myös 2019 puolella. Loppuvuosi meni kuitenkin paljon tasaisemmin sekä rauhallisemmin. Löysin tavallaan oman paikkani maailmasta uudella tapaa. Löysin semmoiset arvot, tilanteet sekä ajatukset, joiden parissa olen eri tavalla onnellinen, kun aikaisemmin. Enkä olisi ikinä uskonut 2019 tammikuussa, että elämäni olisi tällaista vuoden päästä. Täytyy sanoa, että elän melkein kun unelmaa - odotan lasta, suunnittelen häitä, mulla on maailman upein perhe sekä ihanat ystävät ja myös koulutus jutut ovat lähteneet etenemään haluttuun suuntaan. En usko, että voisin paljon muuta toivoakaan.

Olen oppinut hölläämään. Olen aina ollut TODELLA tarkka kaikesta. Koen, että varsinkin siivouksen suhteen olen osannut löysää otetta, toki tänä syksynä niin on ollut myös pakko tehdä, kun itse en mihinkään kyennyt. M myötä olen myös oppinut, että on muita tapoja, jotka ovat ihan yhtä hyviä, kun omatkin ja se ei haittaa, jos jotain tekee eri tavalla, kunhan se tulee tehtyä. Tästä olen ollut erityisen iloinen, sillä kun on perfektsionisti luonteeltaan, on ollut todella hankalaa irroittautua omista kaavoista.

Tulevaisuuden suunnitelmat. Viime vuonna tammikuussa suunnitelmat tulevaisuuden suhteen olivat ensinnäkin todella epäselvät enkä oikeastaan tiennyt, mitä tekisin tai minne lähtisin. Olin paikoillani, kun en osannut kulkea suuntaan enkä toiseen, mutta koin, että kyseinen paikka ei ollut se oikea paikka. Nyt koen, että asiat liikkuu juuri oikeaan suuntaan, sillä koulutukseni liikkuvat eteenpäin ja yksi tuleekin päätökseen jo kesä-syksy välisenä aikana. Olen löytänyt itselleni uusia harrastuksia kuntosalin lisäksi, jotka tuovat elämään ihan erilaista sisältöä.

Ajankäyttö ja sen hallinta. En vieläkään ole tässä mikään mestari ja parantamisen varaa on paljon, mutta olen oppinut priorisoimaan asiat niin, että haluamalleni asioille jää tarpeeksi aikaa. Tulee kuitenkin hetkiä, kun harmittelee, kun "ei ole aikaa" lukemiselle tms, mutta nykyään se on huomattavasti vähäisempää. Tänä vuonna sitä ajankäyttöä tulee varmasti opittua vielä lisää, jotta saa vauva-arjen soviteltua yhteen treenaamisen, opiskelujen sekä myös oman ajan kanssa.

Taloudellinen tilanne. Opin käyttämään rahaa eri tavalla, jonka myötä sain taattua omasta taloudellisesta tilanteesta ihan erilaisen, kun tähän asti. Olen innostunut budjetoimaan elämistä ja rahankäyttöä, joka on varmasti ollut yksi syy tähän muutokseen.



Mikä ei muuttunut vuoden aikana?

Treenaaminen. Toivoin kovasti vuodelta 2019, että mun treenit olisi lähtenyt kehittymään uudelle tasolle ja olisin saanut kehitettyä omaa kroppaa enemmän. Leikkaus ja sen jälkeen raskauspahoinvointi kuitenkin tuhosivat tämän suunnitelman oikeastaan kokonaan. Synnytyksestä palautumisen jälkeens saa lähteä aika nollista taas rakentamaan.
Some. Tarkoituksena oli panostaa someen yhä enemmän ja kehittää sitä lisää ja alkuun se lähtikin ihan hyvin nousuun. Syksyllä kuitenkin, kun voin todella huonosti en enää kyennytkään enää tuottamaan materiaalia ja mun some kuihtui aika kasaan. Mutta ehkä tämän kohdan voi korjata taas tämän vuoden aikana.

Nyt odotan innolla, mitä kaikkea vuosi 2020 tuo tullessaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti