Sivut

Instagram > adriannetome
Sähköposti > adriannnne@gmail.com

maanantai 3. helmikuuta 2020

HORMONIHUURUISSA MUTTA KIITOLLINEN

Tänään valitsen olla kiitollinen kaikesta ♥

 Syksy oli fyysisesti raskasta aikaa, kun olo ei ollut mitä mainioin. Kerkesin kuitenkin pahoinvoinnin ohella usein pohdiskella sitä, että miten hyvin mulla asiat on. Viime aikoina mielialavaihtelut ovat astuneet kuvioihin ja tämä on minulle täysin uusi aluevaltaus, sillä en ole kärsinyt tällaisesta koskaan. Usein on päiviä, jolloin tuntee oikein jokaisessa solussa, että ärsyttää ja väsyttää, monesti ilman syytä. Niinä hetkinä yrittää aina muistella, että kuinka ihanasti kaikki todellisuudessa on ja on ollut jo hyvän tovin. En aikaisemmin ollut henkilö, joka olisi painoittanut, että kannattaa keskittyä niihin hyviin juttuihin ja olla kiitollinen, mutta siihenkin oli syy - en osannut sitä itse. Katsoin ja luin usein ihmisten juttuja, mystoreja yms siitä, että ei kannata keskittyä negatiivisiin juttuihin jne, mutta en vain osannut olla tyytyväinen omaan elämääni. 
Nyt kun osaan, ymmärrä hyvin miksi tästä asiasta puhutaan. 

1. Olen erittäin kiitollinen mun perheestä, sillä se on aina ollut suurin tukipilarini sekä apuni. Varsinkin viimeisen vuoden aikana olen ymmärtänyt miten suuria uhrauksia eteeni on tehty ja paljon minua on autettu. Onnea lisää se, että oman pienen perheen lisäksi olen saanut M:n myötä todella ison ja ihanan perheen. Erityisen kiitollinen olen jokaisena päivänä äidilleni, johon voin luottaa aina.
2. Ystävät ovat olleet voimavarani varsinkin tässä raskaudessa sekä hääsuunnitelmissa. Olen aina tiennyt, että minulla on äärettömän ihanat sekä hyvät ystävät, mutta nyt kun olen tarvinnut heidän apua, vinkkejä ja mielipiteitä on se tullut konkreettisesti taas esille, miten kultaisia he kaikki ovat.
3. Avopuolisoni. M ansaitsisi mitallin siitä hyvästä, miten hän on selvinnyt tästä raskaudesta. Ensimmäiset kuukaudet olivat rankkoja, kun en voinut tehdä itse mitään ja hän pyöritti tästä syystä koko huushollia. Hän on yrittänyt alusta asti ymmärtää mun pahoinvointeja, kipuja, mielialavaihteluja, huolia jne. 
4. Joulukuussa selvitin itselleni vihdoin, että miten etenen koulutukseen liittyvien asioiden suhteen ja olen ollut äärimmäisen onnellinen tapahtumien kulkuun. Kesken olevat opinnot edistyy ja saan ne loppuun synnytyksen jälkeen, kun taas uusi koulutus on lähtenyt käyntiin todella hyvin ja olen todella iloinen, että päätin siihen ryhtyä.
5. On sanomattakin selvää, että pieni ihminen, joka sisälläni kasvaa luo kiitollisuutta ja onnea eri tavalla, kun mikään muu. Olen kiitollinen, että hän on voinut hyvin vaikka itse en aina olekaan.
6. Eniten kiitollinen olen täysin tavallisesta asiasta, nimittäin arjestani. Toki minulla ei ole tällä hetkellä perus arkirutiineja, sillä olen sairaslomalla, mutta koen, että kaikki mun arkeen kuuluva tekee minusta erittäin onnellisen. Tämä on varmasti yksi isommista syistä, miksi elämäni on kokenut isoimman muutoksen, opin nauttimaan täysin tavallisista asioista. 
7. Todella tyytyväinen olen myös siihen, että miten ollaan saatu hääjärjestelyjä eteenpäin ja, että sitten ensi vuonna ei tarvitse enää niistä niin paljoa stressata. Olen ajatellut, että voisin jossain kohtaa avata tänne vähän enemmän missä kohtaa meidän suunnittelut menee.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti